Warunki gwarancji
I. CONSTANS Sp. z o.o. [dalej: Producent] z siedzibą w Kłodawie ul. Gorzowska 11 udziela gwarancji w następującym wymiarze:
- 5 lat gwarancji na okna i drzwi wykonane z PVC oraz aluminium w zakresie:
- a. trwałości kształtu profili,
- b. szczelności szyb zespolonych,
- c. trwałości okucia.
Gwarancja w powyższym zakresie ulega wydłużeniu do 6 lat w przypadku przeprowadzenia płatnego serwisu gwarancyjnego oferowanego przez Producenta w okresie między 2 a 3 rokiem licząc od daty montażu bądź zakupu (w przypadku zakupu bez usługi montażowej oraz prawidłowego zamontowania). Chęć przeprowadzenia serwisu należy zgłosić co najmniej na 4 miesiące przed końcem powyższego okresu.
- 2 lata gwarancji na pozostałe wyroby i akcesoria stanowiące wyposażenie okien i drzwi np. rolety zewnętrzne, rolety nakładane, sterowanie i napędy elektryczne, klamki, samozamykacze, automatyka itp.
- Gwarancji podlega regulacja okuć jeśli wyroby zostały nabyte wraz z montażem i jej konieczność wystąpiła w okresie do 3 miesięcy od daty montażu.
II. Gwarancja jest ważna na terenie kraju dostawy i dotyczy wyłącznie szkód powstałych w przedmiocie umowy. Odpowiedzialność jest ograniczona do zwrotu wartości towaru objętego gwarancją. Producent zobowiązuje się do rozpatrzenia zasadności zgłoszenia w terminie 14 dni od zgłoszenia. W przypadku zasadności reklamacji zobowiązuje się do usunięcia powstałych usterek w najkrótszym czasie odpowiednim na ustalenie przyczyn oraz zamówienie i dostarczenie niezbędnych elementów służących do naprawy reklamowanego produktu.
III. Jeżeli reklamacja pozbawiona jest podstaw Producent/Przedstawiciel uprawniony jest obciążyć osobę zgłaszającą reklamację kosztami przejazdu oraz pracy pracownika (wg aktualnie obowiązujących stawek)
IV. Gwarancji nie podlegają:
- uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego:
- montażu przez klienta lub grupy montażowe nie posiadające autoryzacji Producenta.
- użytkowania, konserwacji lub braku konserwacji
- składowania
- wady jawne jak: zadrapania, pęknięcia, uszkodzenia mechaniczne itp.
Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia stanu ilościowego i jakościowego w momencie odbioru towaru oraz zawsze przed montażem. Ewentualne niezgodności powinny zostać zgłoszone kierowcy/magazynierowi/grupie montażowej i zaznaczone w protokole odbioru lub na dokumencie WZ pod rygorem utraty roszczeń z tego tytułu. W przypadku stwierdzenia wad przed montażem, montaż pod rygorem utraty gwarancji należy wstrzymać do czasu rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego. - uszkodzenia powstałe na skutek zdarzeń losowych jak np.: klęski żywiołowe, anomalie pogodowe.
- uszkodzenia spowodowane działaniem środków chemicznych.
- usterki wynikające z rozregulowanego okucia - regulacja okuć należy do nabywcy (wg instrukcji montażu i obsługi wyrobów).
- dopuszczalnych wad szyb, których ocena wizualna jest dokonywana wg obowiązujących norm PN-EN ISO 12543-6, PN-EN 1096-1.
dopuszczalne wady szyby zespolonej | R strefa obrzeża szyby 15mm |
E strefa krawędzi widocznego obszaru 50mm |
M strefa główna |
wady punktowe | każdy wymiar, bez limitu | mniej niż 3 na obszar Ø 200mm: wady punktowe Ø < 1mm 1 szt. na 1mb krawędzi: wady 1mm < Ø < 3mm |
mniej niż 3 na obszar Ø 200mm: wady punktowe Ø < 1mm maks. 5szt. + 2szt./1m2: wady punktowe 1mm < Ø < 2mm |
wady liniowe | każdy wymiar, bez limitu | długość pojedynczej wady liniowej < 30mm suma długości wad liniowych < 90mm |
długość pojedynczej wady liniowej < 15mm suma długości wad liniowych < 45mm |
zabrudzenia | bez limitu | bez limitu: kropki Ø < 1mm 1 szt. na 1mb krawędzi szyby: kropka 1mm < Ø < 3mm 1 szt.: kropka/plama Ø > 3mm |
mniej niż 3 na obszar Ø 200mm: wady punktowe Ø < 1mm mniej niż 2 na obszar Ø 200mm: wady punktowe 1mm < Ø < 3mm |
- pęknięcia szkła wywołane czynnikami zewnętrznymi oraz zjawiska interferencji, anizotropii, odchylenia barw oraz dzwonienia szprosów.
- drzwi PVC zastosowane w obiektach użyteczności publicznej.
- wyroby, które nie zostały poddane corocznej konserwacji wg instrukcji. Konserwację taką można wykonać samodzielnie, zamówić odpłatnie u Producenta lub powierzyć innej profesjonalnej firmie.
V. Dokumentem uprawniającym do świadczeń gwarancyjnych jest faktura zakupu. Reklamacje należy zgłaszać pisemnie niezwłocznie po wykryciu wady jednak nie później niż w ciągu 7 dni, w miejscu zakupu, lub poprzez stronę internetową www.constans.pl (serwis), poprzez wypełnienie formularza z podaniem opisu uszkodzenia oraz danych niezbędnych do zidentyfikowania towaru oraz załączenie wymaganych kopii dokumentów
Nazwa | Data | Rozmiar | |
Warunki gwarancji |
2020-06-09 | 647.13 KB |